tiistai 14. lokakuuta 2008

MEDIAPELIÄ

Kokoomuksen vaalijuliste on kuin merirosvolippu, Keskustan värikäs kotiviidakko on sekava, vasemmistoliiton nimi on mainoksessa kahteen kertaan, Timo Soinin naama on ruma keskellä mainosta ja niin edespäin. 

Joka kerta kun poliittiset puolueet mainostavat jotain niin kaikki valtakunnan mediat mollaavat nämä mainokset. Tuntuu siltä, että aina kun media käsittelee poliitikkoja se on aina negatiivista. Miksi? Mainoksiakin suunnittelee ja toteuttaa kuitenkin koko suomen kovapalkkaisimmat mainosmiehet. Miksi suomi on täynnä hyviä mainoksia (suomi on kyllä täynnä ärsyttäviä mainoksia, paitsi activia jugurtti mainokset ovat upeita) ja sitten kuitenkaan vaalimainoksissa ei osata? Kenties mainosmiehet näkevät hyvän tilaisuuden kusettaa puoluepamppuja ja kääriä hyvät rahat kasaan puolivillaisella mainoksella, tai kenties mainosmiehet ovat täynnä mahtavia ideoita ja suunnitelmia jotka sitten puolue vesittää liian rohkeana ideana. Tai sitten ne mainokset ovatkin itse asiassa ihan hienoja ja hyviä omassa kategoriassaan, mutta median edustajat eivät vain voi sanoa niistä hyvää sanaa?

Tai kai ne sittenkin on ihan paskoja. Kokoomuksen mainos näyttää merirosvolipulta ja Timo Soinin naama on ruma.

Minä muuten näin bussipysäkillä Arja Karhuvaaran (kok) mainoksen jonka slogani oli “Hinnat ylös seniorin ja yrittäjän hyväksi”. Ihmettelin tätä jonkin aikaa kunnes huomasin että se olikin Hihat ylös. Tarttis siis ilmeisesti luovuttaa verta tai jotain.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Vaalimainokset ovat huonoja, koska niissä yritetään (siihen se jää) olla nokkelia ja hieman hauskoja, mutta ei ne eivät saa olla liian hauskoja, ettei kukaan vaan loukkaannu ym. Lisäksi ne suorastaan huutavat teennäisyyttä. Anyway, nuo "Erikoistero vaalitorilla"- videot olivat aivan loistavia!! Lisää tätä!

Tero Pöntisvuori kirjoitti...

Tämä selittää siis kaiken. Kiitos.